Frågor och svar

2014-03-28

1. Är containerna som syns på bild på er hemsida sedan igår era egna, eller ingår de som lån i transporttjänsten ned till Irak?

Containrarna  på bilden på nyhetsflödet, publicerat den 26 mars 2014 ägs av Cassandra Oil. De är inköpta för att efter leverans stå kvar på siten och fungera som temporär förvaring.

2. Hur ser planerna ut för den lilla mobila reaktorn? Skall den ha el- eller diesel-drift?

Den mobila anläggningen som vi planerar att skicka till Irak under hösten kommer troligtvis att ha en 300 kW dieselmotor.

3. Vad jag förstår så har ni passerat steg nr 7 redan förra veckan och är inne i fasen då pengarna från Irak borde komma in (borde ha kommit in). Tänker ni meddela om detta när det sker? Det har skapats enorma förväntningar på dagen då pengarna kommit Cassandra till handa sedan den 17 dec 2013 då ni firade att Irak-avtalet blev klart. Detta är vad varje aktieägare går och väntar på, nämligen bekräftelsen på att allt går enligt plan. Det har varit en mycket lång väntan under flera år på att detta äntligen infrias. Inte tänker ni gå vidare utan delge oss aktieägare?

Den 17 dec firade vi internt att testperioden för den första CASO anläggningen var över. Vi vill belysa att det inte föreligger någon försening av betalningen från vår JV partner. Som nämnt i förra veckans Q&A finns det andra faktorer som dragit ut på tiden. Cassandra Oil utgår ifrån att avtalet följs och om detta inte är fallet, kommer det att publiceras. Ingångna avtal innehåller non disclousure klausul vilket innebär att vi inte kan publicera detaljer. Cassandra Oil publicerar nyheter enligt börsregler samt då styrelsen anser det befogat att ge ut pressmeddelanden.

4. Eftersom sitens byggnation verkar vara den avgörande frågan för leverans (och resten av 30M eur) av 002-006, varför är det så omöjligt att få en rapport om läget? Bygget har pågått sex månader sedan start i november. Om tre månader ska den vara "inflyttningsklar". Då borde väl partnern Akkad, som är så framstående enligt SEAB, kunna lämna en ganska exakt beskrivning av läget, gärna med några foton, samt en bra prognos på tidpunkten för färdigställandet?

Den permanenta siten utanför Kirkuk planeras vara klar i sommar och som nämnts tidigare har markarbeten påbörjats. Det är en omfattande byggnation som beräknas vara tillräckligt klar när processanläggning 2 anländer.

5. Hur många containrar behövs för en CASO 600 anläggning?

3 stycken.

Bonusfråga:

När tar detta elände slut vad händer med 002 003 1500 reaktor ni säger inte ett skit !!!! Vad är detta för luft bluff lögn vet inte vad man ska säga mera skärp er!!! Dom där fula äckliga gröna kontejner som ni målar säger inte ett skit. Ja mars ut är väl er sista chans välkommen dommedagen!!

Tack för trevligt mail och synd att du inte gillar färgen ;-)  Vi hänvisar till rapporter då vi inte publicerar aktiekursdrivande information på nyhetsflödet enligt börsreglerna.