Cassandra Oil delårsrapport. Januari – Juni 2012

2012-08-31

Nedan angivna nyckeltal avser koncernens nya verksamhet som förvärvats per den 1 april 2012 och som bedrivs genom dotterbolaget Cassandra Oil Technology AB. Eftersom Cassandra Oil Technology AB inte existerade under jämförelseperioden följer av IFRS 3 Rörelseförvärv, att jämförelsesiffrorna för perioden april – juni 2011 blir noll. Jämförelsesiffrorna har därför utelämnats.

• Koncernens omsättning under det andra kvartalet 2012 uppgick till 0,0 MSEK.

• Rörelseresultatet för det andra kvartalet var -4,0 MSEK. Nettoresultatet uppgick till -4,0 MSEK eller -0,15 SEK per aktie.

• Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick för det andra kvartalet till -4,0 MSEK eller -0,15 SEK per aktie.

• Koncernens likvida medel uppgick vid periodens slut till 39,8 MSEK vilket motsvarar 1,54 SEK per aktie.

• Eget kapital i koncernen uppgick vid periodens utgång till 56,5 MSEK eller 2,19 SEK per aktie. Koncernens soliditet uppgick till 87,8 procent.

• Förvärvet av Cassandra Oil Technology AB samt överlåtelsen av Factum Electronics AB har verkställts per den 1 april 2012.

• Sakutdelningen av aktierna i Rentunder Holding AB och Blasieholmen Investment Group AB har verkställts med avstämningsdag den 12 april 2012.

• En nyemission med företrädesrätt för aktieägarna före apportförvärvet fulltecknades och tillförde Cassandra Oil AB ca 8,3 MSEK före emissionskostnader.

VÄSENTLIGA HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG

• Cassandra Oil och NSR Produktion AB, dotterbolag till Nordvästra Skånes Renhållnings AB (”NSR”), har ingått avtal om att Cassandra skall etablera verksamhet på NSR:s anläggning i Helsingborg.

Läs PDF för den kompletta rapporten.

Cassandra Oil AB (publ)

Erik Nerpin